Exkurze v jaderné elektrárně Temelín

20.03.2013 07:35

Jan Bučko (6.)

Dne 19. března se celý druhý stupeň naší základní školy vydal na exkurzi do Jaderné elektrárny Temelín. Po srazu na náměstí jsme vyrazili kolem půl osmé, jak bylo naplánováno. Cesta do Temelína byla dobrá. Jeli jsme v zeleném autobusu. Nebyl zas tak luxusní, ale byla tam aspoň televize. Vzal jsem si PSP, občas jsem na něm hrál, vedle mě seděl Míra Papoušek, já jsem seděl u okna a Míra vedle mě. Mohli jsme hrát i prší, takže jsme se  zabavili. Jeli jsme asi 3 hodiny. Po cestě byli dvě zastávky na čůrání. Když jsme dojeli do Temelína, tak jsem očekával něco víc, jako že by tam  bylo víc místností, nebo víc povídání od různých lidí, ale co, bylo to dobrý i tak. Viděli jsme 3D film o vzniku atomů i o tom, jak na tyto malé částečky hmoty přišli lidé, bylo to fakt dobré. Byla tam i taková prezenční místnost, kde ses dotkl  zábradlí a to ti  dalo elektriku. Mně to dalo dost velkou ránu. Také tu byla spousta interaktivních tabulí, na kterých jsme si mohli udělat kvíz o tom, co jsme se dozvěděli. Mohli jsme si na zmenšených modelech vyzkoušet, jak funguje třeba turbína pohánějící vodu, jak vzniká statická elektřina a tak různě. Když jsme odcházeli, každý si s sebou vzal letáky, prospekty a další materiály. Potom jsme šli do Temelínské hospody na oběd. Měli jsme řízek, brambory a zeleninovou oblohu,  bylo to fakt dobrý. Dostali jsme i kofolu. Vedle mě seděl Míra Papoušek a naproti mně seděl Dominik Kubálek. Pěkně jsem se zasmál,  protože Dominik si dal na řízek pepř a říkal, že ho z toho pálí zuby. Prostě tam byla sranda. Když jsme jeli zpátky, tak jsme si pustili film. Málem jsem se u toho počural smíchy s Mírou Papouškem.  Opět jsme měli asi dvě zastávky na protažení a WC. Do Bečova nad Teplou jsme se vrátili kolem páté hodiny.